Spring naar inhoud
Login om dit te volgen  
De Denker

Wordt het amateurvoetbal verziekt door zwart geld?

Recommended Posts

Er staat een uitgebreid artikel in het AD over het feit dat amateurclubs een doelwit schijnen te zijn voor criminelen.

In dat artikel staat onder andere het volgende:

Zo gebruikte een Brabantse voetbaltrainer zijn spelers voor het dealen van drugs en bleek een hoofdsponsor van een voetbalclub in Eindhoven  verwikkeld in een witwaszaak. Weer een andere club maakte in korte tijd meerdere promoties en trok spelers uit de betaalde voetbalwereld aan. 

De uitkomst van het onderzoek schokt de amateurvoetbalwereld niet. Verhalen over foute sponsors of dubieuze voetbalzaakjes doen overal de ronde. 

Zo dit nu echt door het hele land spelen of alleen in bepaalde regio's. Ik heb geen idee, maar het lijkt mij dat iets dergelijks een goede club totaal kan verzieken.

https://www.ad.nl/binnenland/brabantse-voetbaltrainer-liet-zijn-spelers-drugs-dealen~a664a471/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Een hele kwalijke zaak, mocht het waar zijn. Ik denk niet dat er zo gek veel wordt gecontroleerd bij amateurclubs dus het verbaasd mij eigenlijk ook niet zo veel. Maar dan nog, het lijkt zo'n onschuldig wereldje op het eerste gezicht. Erg jammer allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ja en dat is denk ik ook het grote verschil met de betaalde voetbalclubs.

Alles wat daar gebeurt wordt door de KNVB onder een vergrootglas gelegd en daar hebben dit soort praktijken dan ook weinig kans van slagen.

Het is denk juist daarom dat dit bij de grotere amateurclubs speelt.

Als iemand met zwart geld een aantal spelers zwart betaald en iedereen houdt zijn mond dicht, dan zal daar niets van in de boeken terug te vinden zijn. Amateurclubs lopen sowieso minder in de schijnwerpers dan betaalde clubs.

Helemaal uit te bannen zal dit nooit zijn denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren. Log in, of registreer je snel - je kunt dan meteen posten!

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer nieuwe account

Log in

Heb je al een account? Log hier in.

Log nu in
Login om dit te volgen  

Welkom bij Voetbalstek.nl!

Hét platform voor voetbalminnend Nederland!

Nog geen lid? Registreer je dan snel - je kunt meteen posten en gebruik maken van alle site functies!

Recente Afbeeldingen

• Maak Nieuw...