Spring naar inhoud
Login om dit te volgen  
Johan

Staantribunes - wel of niet?

Recommended Posts

Een tijd lang moesten alle stadions in Nederland alleen maar over zitplaatsen beschikken. Nu zie je af en toe een staantribune of een staanvak. 

Als ik het goed begrijp was het zaak om alleen maar zitplaatsen te gebruiken na de Hillsborough-ramp in Engeland, maar dat was in 1989. Het heeft dus lang geduurd voordat alle stadions in Nederland eindelijk alleen maar zitplaatsen hadden. Was dat eindelijk het geval, krijg je nu weer opeens staantribunes en staanvakken. 

Ik blijf het raar vinden. Weet iemand hier meer over? En wat doe jij liever - zitten of staan?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Dat is eigenlijk een heel goede vraag.

Er is zo te zien waar langzamerhand een tendens om de staantribune weer in leven te roepen.

Ik las dit net:

Vanwege goede ervaringen bij onder meer Go Ahead Eagles onderzoekt de KNVB of het mogelijk is om de voorwaarden voor staantribunes aan te passen. “De huidige regels zijn al bijna vijftien jaar oud en we zien dat de wens om te staan toeneemt”, aldus de KNVB. “Momenteel staan mensen in zitvakken en dat is niet veilig. Dus zijn er twee opties: mensen verplichten te gaan zitten of zorgen dat mensen die willen staan ook kunnen staan. Dat eerste is niet haalbaar en niet wenselijk, dus blijft het tweede over. Dat is waar we ons in het huidige onderzoek op richten.”

Voor mij mag de staantribune terug keren. Graag, want zeker als het koud is, is het gewoon veel lekkerder om te staan dan te zitten en de kou langzaam in je botten te voelen doordringen.

https://staantribune.nl/terugkeer-van-de-staantribune/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik kan me best voorstellen dat als je met een groep van 15 vrienden naar het voetbal gaat, het niet zo gezellig is als er een paar meter tussen vriend 1 en 15 zit. Ga dan maar lekker staan. 

NAC heeft toch ook al een poosje een statribune? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Er was een tijd dat staantribunes heel gewoon waren:

Mini prijsvraag voor een gratis ijsje (af te halen in de radiokamer na de wedstrijd)

Welke keeper voorkomt hier een Feyenoord doelpunt en welke Feyenoordspeler scoorde hier bijna?

undefined-754569794.jpg(mediaclass-masth

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

De keeper is geloof ik Heinz Stuy? De Feyenoord speler ken ik niet. Een halve ijsje dan, vind ik ook goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Helemaal goed, je krijgt een heel ijsje, want ik vind het toch wel knap.

De Feyenoordspeler vraag laten we nog even open staan, voor het geval iemand dit mocht weten.

Wist je trouwens ook de bijnaam die Heinz Stuy kreeg toen hij voor Ajax speelde?

Zijn bijnaam "Heinz Kroket" ontstond uit een supportersgrap. Deze grap was geïnspireerd op het feit dat hij vaak een hoge bal die hij uit de lucht plukte, losliet 'alsof het een hete kroket was', en in tweede instantie pas klemvast pakte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren. Log in, of registreer je snel - je kunt dan meteen posten!

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer nieuwe account

Log in

Heb je al een account? Log hier in.

Log nu in
Login om dit te volgen  

Welkom bij Voetbalstek.nl!

Hét platform voor voetbalminnend Nederland!

Nog geen lid? Registreer je dan snel - je kunt meteen posten en gebruik maken van alle site functies!

Recente Afbeeldingen

• Maak Nieuw...