Spring naar inhoud
Login om dit te volgen  
De Denker

Zal er ooit nog een outsider kampioen kunnen worden in de Eredivisie?

Recommended Posts

Ieder jaar begint de Eredivisie en ieder jaar weet je dat of Ajax, PSV of Feijenoord kampioen wordt.

Leuk voor de supporters van die clubs, maar daarmee is de Eredivisie natuurlijk een heel saaie competitie.

Tien jaar geleden werd FC Twente een keer kampioen en het jaar daarvoor AZ.

Dan moeten we terug naar 1980 waar AZ nog een keer kampioen is geweest en vervolgens komen we dan uit in 1964 waar DWS kampioen werd.

In alle andere jaren is het één van die drie clubs en ik zie daar eigenlijk ook nooit verandering in komen.

Wat zou er moeten gebeuren om die Eredivisie een aantrekkelijke competitie te maken waar ook andere clubs ooit een kans zouden kunnen maken om kampioen te worden?

In het jaar 1964 werd DWS uit Amsterdam kampioen in een competitiewedstrijd tegen GVAV

Bewerkt door De Denker
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Interessante vraag. Wat zou het toch mooi zijn als er een stunt komt zoals toen in 2016 in de Premier League met Leicester City. Van degradatie kandidaat naar kampioen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik zie AZ nog af en toe kampioen worden. Misschien ook een club als Utrecht of Vitesse als het een keer lekker loopt. Voor Twente is het ook weer mogelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ja, dus theoretisch is het mogelijk. 

Maar, het nadeel is wel weer dat als er iemand met een zak geld op de stoep staat deze ook uiteraard zeggenschap wil over de club.

Denk maar even aan het drama van Ado Den Haag en de Chinezen. Zoiets wil je eigenlijk ook niet voor je club, lijkt mij.

Ik denk ook dat AZ misschien wel de club is die structureel bij die andere drie kan komen in de toekomst. Je hoort er nooit over vreemde toestanden of schandalen daar in Alkmaar, ze gaan rustig hun eigen gang en bewegen zich stap voor stap richting de top.

En dan machten op de volgende Chinees of Russische oligarch die Helmond Sport of FC Dordrecht op sleeptouw wil nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren. Log in, of registreer je snel - je kunt dan meteen posten!

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer nieuwe account

Log in

Heb je al een account? Log hier in.

Log nu in
Login om dit te volgen  

Welkom bij Voetbalstek.nl!

Hét platform voor voetbalminnend Nederland!

Nog geen lid? Registreer je dan snel - je kunt meteen posten en gebruik maken van alle site functies!

Recente Afbeeldingen

• Maak Nieuw...