Spring naar inhoud
Login om dit te volgen  
De Denker

Is die Nations League iets waarvoor mensen gaan warm lopen?

Recommended Posts

Ik moet iedere keer weer nakijken wat die Nations League nu precies is en ik heb er eerlijk gezegd ook helemaal geen gevoel bij. 

Komt waarschijnlijk omdat het helemaal nieuw is, maar het zegt mij totaal niets en de enige reden dat ik donderdag wel die wedstrijd tegen Engeland ga kijken is omdat het en een mooie tegenstander is en het Nederland elftal het goed doet de laatste tijd. Daar krijg ik wel wel een goed gevoel van.

Maar, ja of het iets wordt met die Nations League?

Bewerkt door De Denker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik had er nooit van gehoord, moest toch even Googlen. "League of Nations" doet me denken aan rugby. Maar goed, Nederland - Engeland morgen, misschien wel de moeite waard om te kijken. Benieuwd wat de opstelling van Oranje zal zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Het toernooi vind ik best interessant en als ik het zo begrijp vind de KNVB het ook best leuk als ik zie wat ze aan prijzengeld binnen kunnen harken. Toch geeft het wel een beetje een gek gevoel als je bij de NOS leest dat we met het Nederlands Elftal deze week een prijs binnen kunnen halen, het is nog niet echt Champions League gevoel ofso.

En zoals jullie ook al zeggen snap ik van het hele systeem maar bar weinig. Doet me vooral denken aan deze video van ZML:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Hilarisch die video en ik snap er ook nog steeds geen bal van.

We weten nu in ieder geval dat als we winnen van Engeland het Portugal wordt in de finale.

En Ronaldo is in bloedvorm:

Citaat

Portugal heeft zich als eerste land geplaatst voor de finale van de Nations League. De ploeg van bondscoach Fernando Santos was in het Estadio do Dragao dankzij twee goals van Cristiano Ronaldo met 3-1 te sterk voor Zwitserland.

https://www.telegraaf.nl/sport/46904688/hattrick-ronaldo-helpt-portugal-naar-finale-nations-league

Dus, dat wordt een makkie, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Hopelijk gaat dat een interessante wedstrijd worden, maar eerst eens langs Engeland zien te komen.

Nederland - Portugal is wel weer een mooi moment om deze klassieker uit het stof te trekken, wat een avond was dat zeg de Slag van Neurenberg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Zo, vandaag is de grote dag en zo te zien is iedereen er klaar voor.

Aan zelfvertrouwen geen gebrek, maar dat hebben we vaker gezien en toen liep het ook niet goed af.

Maar, goed ik ben toch voorzichtig optimistisch en hou het op 2-0 voor Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik heb besloten om er goed voor te gaan zitten vanavond. Juni wordt me toch een beetje ondraaglijk (bijna geen voetbal). Ik hoop ook op een mooie affiche met Portugal straks. Ronaldo lijkt niet te stoppen. Wat die allemaal flikte tegen Zwitserland zeg, ongelooflijk. Twee doelpunten in twee minuten tijd, zo vlak voor het einde. Het is te hopen dat het verdedigingsduo Van Dijk / De Ligt stand houd, maar dan nog zie ik het een beetje somber in. Maar goed, eerst langs Engeland. Dat is ook niet altijd even makkelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Zo dat zit er op.

Ik had na de eerste helft niet verwacht dat het nog zo goed zou aflopen.

Het geheel oogde een beetje mat en de Engelsen leken veel scherper, maar na die gelijkmaker van Matthijs de Ligt werd het toch ineens anders.

Een beetje ouderwets en gelukkig is het eind goed al goed.

En nu finale tegen Portugal.

Kom maar op Ronaldo!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Hey begin was een beetje slapjes idd, maar als het dan zo tegen het einde toch spannend wordt schuif je toch langzaam naar het puntje van de stoel. Vermakelijke avond en ik ben heel erg benieuwd naar zondag!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Zo, dat had ik helemaal niet verwacht, zo'n overwinning in de verlenging. Heeft toch wel wat. En een grotere ontlading vind ik zelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Iedereen schijnt het er zo'n beetje over eens te zijn dat Frenkie de Jong man of the match was in de wedstrijd tegen Engeland.

Die man vreet ongelooflijk veel kilometers en de Portugezen hebben hem de bijnaam gegeven van naranja mecanica, de oranjemachine en de Portugese kranten vergelijken hem met Johan Cruijff uit het elftal van 1974.

Het zal een moeilijke klus worden tegen Portugal, maar als iedereen de schouders eronder zet, is er een goede kans dat ze de eerste grote prijs sinds jaren binnen halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Morgen is het zover en dan kan Nederland de eerste grote prijs binnen halen sinds 1988.

Dat is echt een eeuwigheid geleden en dat was het elftal waar Koeman toen nog in speelde. Hij geeft aan dat hij het liefst morgen zelf mee zou doen, maar dat helaas niet meer gaat.

Hij ziet het wel goed denk ik qua belangrijkheid van dit toernooi. Het is WK, EK en daaronder de Nations League.

Maar, psychologisch wel belangrijk om morgen te winnen denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Koeman gaat niet van keeper wisselen als het op strafschoppen aan komt.

Van Gaal deed dit in 2014 bij het WK door Cillessen naar de kant te halen en te vervangen door Tim Krul. Koeman denkt dat Cillessen in staat is om bij een eventuele penaltyreeks het goed te doen.

Goede beslissing of niet? 

Koeman heeft Marco Bizet en Kenneth Vermeer op de bank.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Als je ziet dat Cillessen bij de strafschop tegen Engeland al enorm vroeg van zijn plaats af gaat denk ik van niet. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Die beslissing van van Gaal was riskant, en het pakte goed uit. De meeste trainers zouden dat niet doen. Ik denk dat Koeman dit zegt om zijn vertrouwen in Cillessen te tonen, wat op zich altijd slim is, want je wil dat je keeper zich goed voelt. Ik was echter nooit fan van Cillessen, vond hem altijd iets te licht voor het Nederlands elftal. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Dat was maar een saaie pot voetbal vanavond. Het mag allemaal wel wat sneller gaan bij Nederland. Iedereen blijft maar stil staan en paast de bal terug. 

Jammer maar gelukkig zijn de play-offs voor het EK al behaald mocht de kwalificatie mislukken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ja, je hebt gelijk, breien zijn we goed in, maar dan houdt het op.

Depay was weer eens totaal onzichtbaar,

Jammer, maar Portugal heeft terecht gewonnen,

Ook jammer dat Cillessen die bal niet net een tik hadden kunnen geven en vooral jammer dat die bal van Van Roon niet net een paar centimeter lager was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Dat was drie keer niks vanavond. 57% balbezit en nog maar 1 schot op doel. Nederland is weer terug bij af. Hoewel over het tegenwoordig over het algemeen wel wat beter gaat dan pak 'm beet twee jaar geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik vind het ook lastig om precies aan te wijzen waar het nu fout gaat. Misschien toch wat vaker die voorzetten van de zijkant of vaker van afstand schieten? 

Wat denken jullie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Ik denk dat Koeman het lef moet hebben om Depay eerder naar de kant te halen als het niet loopt met hem.

Hij heeft hele goede wedstrijden, maar er zijn er ook bij waarbij het armoe troef is en dan kan je veel beter Luuk de Jong een echte kans geven, in plaats van de laatste tien minuten.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Heb je gelijk in. Vond ik ook altijd een probleem bij van Persie bij het Nederlands elftal. Soms liep het bij hem echt niet, maar hij werd telkens in de basis gezet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel op social media

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren. Log in, of registreer je snel - je kunt dan meteen posten!

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer nieuwe account

Log in

Heb je al een account? Log hier in.

Log nu in
Login om dit te volgen  

Welkom bij Voetbalstek.nl!

Hét platform voor voetbalminnend Nederland!

Nog geen lid? Registreer je dan snel - je kunt meteen posten en gebruik maken van alle site functies!

Recente Afbeeldingen

• Maak Nieuw...